Potřeboval jsem auto s velkým kufrem a pěknou výbavou, upravená Octavia Combi mi proto plně vyhovuje.
Auto jsem kupoval ojeté v Německu, konkrétně se jedná o modelový rok 2006, koupeno bylo v roce 2008. Najeto mělo 40 tis. km, nyní má zhruba 60 000 km. Výbava auta je velmi nadstandardní, konkrétně obsahuje dvouzónovou klimatizaci, kožené čalounění, elektrická okna vpředu a vzadu, ESP, 6 airbagů, osmnáctipalcová kola nebo vpředu a vzadu stavitelný podvozek německé značky Weitec Fahrwerktechnik.
Je jasné, že takto upravený podvozek poskytuje mimořádné jízdní výkony, i když jsem musel osmnáctky zaměnit za menší sedmnáctky, jelikož v zatáčkách nepříjemně drhly o blatníky. Daní za jízdní výkony je malý komfort. Exteriér automobilu byl zušlechtěn mimo jiné použitím nárazníků z modelu RS a sportovní masky.
Pod kapotou bije atmosférický dvoulitr FSI, což je sourozenec dodnes vyráběných koncernových agregátů TFSI. Motor se snadno vytáčí, k čemuž přispívá i vhodně odstupňovaná šestistupňová převodovka. Hodně lidí si na tento motor stěžuje kvůli spotřebě, já ovšem nemám problém udržet dlouhodobý průměr okolo osmi litrů benzinu Natural 95.
Prozatím jsem s Octavií 2.0 FSI spokojen, jedinou závadou byla prozatím porucha zapalovací cívky, která ji “znehybnila“.