Sedmá generace Golfu byla vytvořena jako zcela nová konstrukce a nabídne množství progresivních technologií.
Nový Golf je dlouhý 4255 mm, široký 1799 mm a vysoký 1452 mm. Oproti šesté generaci je o 56 mm delší, o 13 mm širší a o 28 mm nižší. Postaven je na zbrusu nové koncernové platformě MQB, kterou dostane i nová Octavia. Bez zajímavosti není ani váhový úbytek 100 kg oproti Golfu VI. Zavazadlový prostor narostl v základním uspořádání o 30 l na výsledných 380 l.
Zatímco exteriér se drží linie stanovené předchozími generacemi s charakteristicky širokým sloupkem “C”, interiér dostal až neněmecký šmrnc. Střední panel přístrojové desky se naklonil směrem k řidiči a již v základní verzi ponese dotykový displej informačního panelu. Ten bude nabízen o úhlopříčce 5 – 8”.
Do sedmičky zamíří i bezpečnostní prvky, které jsme byli dosud zvyklí vídat ve vyšších třídách automobilů. Konkrétně se jedná o systémy PreCrash (přitáhne pásy před možným nárazem), Adaptive Cruise Control (adaptivní tempomat), elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, Light Assist (automatické světlomety), parkovací asistent Park Assist, City Safety (automatické brždění) atd…
Nový golf dostane i agregáty nové konstrukce, konkrétně zpočátku se bude jednat o motory:
- 1.2 TSI 85 k (63 kW) se spotřebou 4.9 L/100km a emisemi CO2 113 g/km
- 1.4 TSI s deaktivací dvojice válců – 140 k (103 kW) se spotřebou 4.9 L/100 km a emisemi CO2 112 g/km
- 1.6 TDI 105 k (77 kW) se spotřebou 3.8 L/100km a emisemi CO2 99 g/km
- 2.0 TDI 150 k (110 kW) se spotřebou 4.1 L/100km a emisemi CO2 106 g/km
Varianta BlueMotion nabídne spotřebu 3.2 L/100km a emise CO2 85 g/km
Oficiálni výstavní premiéra se uskuteční na pařížském Mondialu.