Vozy značky Alvis vyráběla v letech 1919 – 1967 společnost Alvis Car & Engineering Company Ltd. z britského Coventry.
V roce 1919 vznikla v Coventry společnost TG John & Co. Ltd., která se zabývala výrobou stacionárních motorů, karburátorů a dokonce skůtrů. Zakladatel firmy Thomas G. John posléze začal spolupracovat s Geoffreyem de Frevillem na stavbě čtyřválcového motoru, který měl na svou dobu neobvyklá řešení v podobě hliníkových pístů a tlakového mazání.
V roce 1921 změnila společnost svůj název na Alvis Car & Engineering Company Ltd. a za své logo zvolila obrácený červený trojúhelník s nápisem Alvis uvnitř. Hned první model, vůz 10/30, konstruovaný de Frevillem, získal díky své spolehlivosti a výkonnosti dobré renomé a značku Alvis proslavil. V roce 1923 se hlavním konstruktérem stává G.T. Smith-Clarke, který přišel z konkurenčního Daimleru a šéfprojektantem se stal W.M. Dunn. Tato dvojice setrvala ve spolupráci u Alvisu po 25 let a přinesla firmě řadu vynikajících konstrukcí. Alvis mimo jiné zkoušel nezávislé přední odpružení a mezi lety 1928-1930 i pohon předních kol. V roce 1933 zavedl do výroby plně synchronizovanou převodovku.
V roce 1936 se společnost přejmenovala na Alvis Ltd. a na začátku druhé světové války začala vedle automobilů vyrábět i komponenty pro letecké motory a obrněná vozidla. V roce 1940 byla továrna vážně poničena při náletech Luftwaffe na Coventry. Navzdory tomu dokázal Alvis záhy obnovit výrobu leteckých motorů (byl subdodavatelem Rolls – Royce) a dalších leteckých komponentů.
Prvním poválečným modelem, který však byl zkonstruován ještě za války, se stal vůz TA 14. V roce 1950 odchází Smith-Clarke do důchodu a další poválečné modely již konstroval Dunn. V stejném roce přišlo na trh nové šasi s třílitrovým šestiválcem, který automobilka využívala až do konce automobilové produkce. Mezi lety 1952-1955 pracoval pro Alvis legendární konstruktér Alec Issigonis, pozdější tvůrce Mini. Issigonis připravoval výrobu modelu s motorem V8. Ten se však nikdy nevyráběl, jelikož by jeho výroba nebyla rentabilní. Některé automobily do roku 1954 Alvis nabízel se speciálními karosériemi Švýcara Hermanna Grabera, běžné karosérie dodávala firma Mulliners z Birminghamu. Od roku 1955 byly všechny karosérie vozidel Alvis od Grabera.
V roce 1965 převzal kontrolní balík akcií Alvisu Rover. Výroba osobních automobilů Alvis vydržela pouze do roku 1967. Poté automobilka vyráběla pouze obrněná bojová vozidla. Pod křídly Roveru byl Alvis začleněn do koncernu British Leyland, avšak v roce 1981 jej odkoupila společnost United Scientific Holdings plc. Následně se firma přejmenovala na Alvis plc. V roce 1998 firma fůzovala s GKN plc a hlavní část společnosti přesídlila z Coventry do Telfordu. V roce 2002 Alvis odkoupil společnost Vickers a vznikla firma Alvis Vickers Ltd., kterou po dvou letech pohltil gigant BAE Systems. BAE Systems ukončil používání znaku Alvisu – červeného trojúhelníku, což definitivně odsoudilo další slavnou britskou automobilku k nedobrovolnému odchodu do historie.