Historie tohoto britského malovýrobce sportovních vozů je poměrně krátká. Začátky firmy podnikatele Lee Noblea z Barwellu se datují do roku 1999.
Výrobní závod firmy Noble produkuje ručně vyráběné a podle přání zákazníků personalizované supersporty. Zakladatel společnosti Lee Noble v ní již nepůsobí, v roce 2006 svůj podíl odprodal novým investorům. Noble ale hned neodešel a zůstal až do roku 2008. O rok později založil novou společnost Fenix Automobile.
Vyráběné modely:
- Noble M10 (1999 – 2000)
– dvoumístný otevřený roadster
– atmosférický benzinový motor o objemu 2,5 l - Noble M12 (2000 – 2008)
– nástupce řady M10, kupé i kabriolet
– přeplňovaný motor Ford Duratec V6, uložený vzadu uprostřed
– pohon zadních kol
– trubkový rám, kompozicové panely karoserie
– verze M12 GTO 2.5 l bi-turbo (330 k), M12 GTO-3 (3.0 l bi-turbo, 365 k), M12 GTO-3R (3.0 bi-turbo 415 k)
– 0-60 mph za 3,7 s, max. rychlost 298 km/h - Noble M400
– závodní varianta modelu M12
– výkon 431 k, zrychlení 0-60 mph (0 – 97 km/h) za 3,2 s
– max. rychlost 300 km/h
– oproti M12 dostal kované písty, tužší pružiny, odlišné tlumiče, upraveno bylo řazení a středový tunel - Noble M14
– debut v roce 2004 na British Motor Show
– základ tvořilo šasi modelu M12 s minimálními modifikacemi
– karoserie dostala nové tvary a upraven byl i interiér
- Noble M15
– představen byl v roce 2006, měl být přímým konkurentem vozů Porsche 911
Turbo a Ferrari F430
– k výrobě prozatím nedošlo
– použití luxusních prvků jako GPS navigace, trakční kontroly, elektrických oken či ABS
– akcelerace 0-60 mph (0 – 97 km/h) za 3,3 s, maximální rychlost 298 km/h
– zbrusu nová platforma (šasi kombinace hliník – ocel) s podélně uprostřed uloženým motorem 3.0 l twin
turbo V6 (461 k), převodovka Graziano
- Noble M600
– nejnovější model značky
– trubkové šasi z nerezové oceli, integrovaný bezpečnostní kokpit, karbonové povrchové panely karoserie
– v interiéru možnost volby mezi koženým čalouněním a alcantarou
– karbonové prvky v interiéru (sedadlové skořepiny…)
– zavazadlový prostor vpředu, možno zakoupit na míru vyráběná kožená zavazadla
– uprostřed podélně uložený motor V8 Yamaha Twin Turbo (4.4 l), výkon 650 k/ 6800 ot/min
– manuální šestistupňová převodovka Graziano
– hliníková kola Speedline, vpředu 9Jx19 (pneu 255/30-19), vzadu 12Jx20 (pneu 335/30 -20)
– objem nádrže 73 l
– rozvor 2540 mm, hmotnost 1250 kg
– max. rychlost 360 km/h
– cena okolo 220 000 liber
Foto: Noble