Historie francouzského koncernu Georges Richard – Brasier je komplikovaná hlavně kvůli častým změnám názvu.
Bratři Georges a Maxime Richardovi vstoupili v roce 1893 na pařížský obchod s jízdními koly. O tři roky později vyrobili první automobil, který byl velmi podobný modelu Benz Velo. Není jasné, zda design předobrazu okopírovali nebo byl výsledkem licenční výroby. V roce 1899 byla společnost reorganizována a do výroby byly zavedeny větší automobily s horizontálně vpředu uloženými dvouválcovými motory. Pohon kol byl ale stále řešen koženým pásem. K doplnění výroby společnost zakoupila licenci na výrobu belgického automobilu Vivinus voiturette. K jeho pohonu sloužil rovněž pás, který poháněl vertikálně vpředu uložený a vzduchem chlazený jednoválec. Během dalších let vzniklo několik set těchto vozů.
Koncern Georges Richard ale nestačil rychle jdoucímu vývoji designu a v roce 1901 získal služby bývalého designéra značky Mors Henriho Brasiera. Ten do firmy vnesl čerstvý vítr a od roku 1902 bylo jeho jméno přidáno do názvu společnosti.
Firma své jméno proslavila vítězstvím ve své době v nejslavnějším automobilovém závodě, tzv. Gordon Bennetově poháru v letech 1904 a 1905. V roce 1905 Richard firmu opouští a zakládá si svou vlastní automobilku Unic O dva roky později se automobilka přejmenovává na Societe des Automobiles Brasier.