Tchajwanská automobilka Luxgen patří pod křídla skupiny Yulon. Ta byla založena v roce 1949 a pod její křídla patří krom automobilové divize i textilní výroba, IT technologie, developerská a investiční činnost. Název Luxgen je složeninou anglických slov luxury a genius (luxusní a geniální).
Automobilová výroba koncernu Yulon má své kořeny v roce 1953 a v průběhu let se firma vypracovala na výrobce více než 2 milionů automobilů, které vznikly ve spolupráci s automobilkami Nissan, Mitsubishi, GM, Chrysler, Mercedes-Benz aj. Značka Luxgen se zaměřuje hlavně na výrobu high-tech luxusních automobilů a využití alternativních zdrojů pohonu. K tomu ji dopomáhá hlavně důkladné využití IT technologií. Firemní motto zní „Think Ahead“, což lze přeložit jako „mysleme dopředu“. Výrobce rovněž koketuje s elektrickým pohonem.
Vyráběné modely:
• Luxgen7 MPV
– první vyráběný model
– sedmimístné provedení
– postavený na platformě staršího Renaultu Espace
– čtyřválcový motor 2,2 T konstrukce Delphi, vyráběný firmou Chunghwa
Engine Corp (turbodmychadlo Garett), výkon 175 k při 5200 ot./min. a
točivý moment 270 Nm (2500 – 4000 ot./min.)
– pětistupňová automatická převodovka Manumatic značky Aisin
– systém THINK+ vyvinutý s firmou hTC – systém Android ovládající periferie
automobilu
• Luxgen7 SUV
– čtyřválcový motor 2,2 T konstrukce Delphi, vyráběný firmou Chunghwa
Engine Corp (turbodmychadlo Garett), výkon 175 k při 5200 ot./min. a
točivý moment 270 Nm (2500 – 4000 ot./min.)
– rozměry 4800 x 1930 x 1760 mm (d x š x v)
• Luxgen7 CEO
– vlajková loď značky
– de facto se jedná o luxusní limuzínu postavenou na základech karoserie MPV
– dvojice luxusních zadních sedadel čalouněných kůží Nappa a disponujících
nastavitelnými podložkami pro nohy, masážní funkcí, ventilací a vyhříváním
– přepážka oddělující řidiče a posádku s možností mléčného zastínění
– zatmavená zadní skla, zatahovací záclonky
– vzadu vlastní okruh klimatizace
– vestavěná lednice
– systém THINK+ vyvinutý s firmou hTC – systém Android ovládající periferie
automobilu
– vyklápěcí displej na stropě s úhlopříčkou 10,2“
• Luxgen5 Sedan
– postaven na základech konceptu Neora
– rozvor 2720 mm
– plánovaný rozjezd výroby 2Q/2012
– motory 1.8 (150 k, 231 Nm)a 2.0 VVT turbo(170 k, 256 Nm) zkonstruované
firmou Delphi
– pětistupňová automatická převodovka (1.8) resp. šestistupňová automatická
převodovka AISIN (2.0)
– zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s, max. rychlost 201 km/h (2.0 VVT turbo)
– systém THINK+ vyvinutý s firmou hTC – systém Android ovládající periferie
automobilu
– využití HUD displeje
– elektronická parkovací brzda
– přední světlomety s technologií LED diod
– vpředu ventilované brzd. kotouče o průměru 276 mm, vzadu plné kotouče s
průměrem 260 mm
– systémy ABS, EBD, BAS, ESC a TCS
Foto: Luxgen