Italové mají smysl pro krásné sportovní automobily. Není proto divu, že na Apeninském poloostrově působí řada větších či menších výrobců. Zástupcem těch menších je společnost Mazzanti Automobili.
Mazzanti navazuje na předchůdce s názvem F&M, který vznikl na začátku milénia. U jejího zrodu stáli Luca Mazzanti a Walter Faralli, v roce 2010 se ale jejich cesty rozdělily. Prvním výrazným projektem značky Mazzanti se stal supersportovní vůz Evantra. Jeho vývoj trval tři roky a pod designem je podepsán tým okolo hlavního designéra Zsolta Tarnoka. Evantra má být vyráběna v malých sériích, jednotlivé kusy mají přesně vyhovovat požadavkům zákazníků. Výstavní premiéra Evantry je naplánována na prestižní výstavu Top Marques, konanou v únoru 2013 v Monaku.
Technická data:
šasi: Cr-Mo trubkový rám
karoserie: dvoumístné kupé, 2 varianty karoserie:
PRO-BODY – vyrobená z karbonu
ONE BODY – vyrobená z hliníku
rozměry: 4325 x 1225 x 1995 mm (d x š x v); rozvor 2550 mm
pohotovostní hmotnost: 1300 kg (PRO BODY)
interiér: čalouněný na zakázku přírodní kůží vysoké kvality
infotainment zn. Bosch
startování tlačítkem
nastavování map motoru / převodovky v režimech Strada/Corsa
malý displej na volantu indikující zařazený převodový stupeň
motor: atmosférický hliníkový V8 o objemu 7.0 l
max. výkon 701 k při 6600 ot./min
max. toč. moment 848 Nm při 4500 ot./min.
kompresní poměr 11:1
mazání se suchou skříní, titanové ventily a vahadla
převodovka: šestistupňová sekvenční zn. Sila s možností řazení pádly pod volantem
brzdy: Brembo, vpředu 380 mm kotouče s šestipístkovými třmeny, vzadu 360 mm kotouče se
čtyřpístkovými třmeny, volitelně karbon – keramické provedení
pneumatiky: vpředu Continental 255/30 R20, vzadu 305/25 R20
Al ráfky OZ 20“
jízdní výkony: max. rychlost přes 350 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h 3,2 s
Foto: Mazzanti