Trubkový rám a karoserie modelu Custom GT pocházejí z USA, přičemž pro Evropu byly náležitě upraveny. Rovněž srdce pod kapotou vzniklo v USA, konkrétně se jedná o šestilitrový resp. sedmilitrový V8 od GM. Společnost CCG Automobile, která Custom GT vyrábí, ale sídlí v Německu…
CCG se původně zabývala opravami klasických sportovních aut značek Aston Martin, Ferrari a Lamborghini. Cesta k ultimativnímu supersportu se tedy nabízela a import komponent z USA vše vyřešil. Firma CCG k tomu přidala německou preciznost a splnění evropských standardů.
Bolid Custom GT váží díky laminátové karoserii méně něž 1040 kg a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,5 s. Maximální rychlost se dle motoru a použitých převodů pohybuje mezi 285 – 320 km/h. Přitom svými rozměry nijak neohromí, při délce 4356 mm a šířce 1880 mm je zajímavá zejména výška, která je pouhých 1016 mm. Také rozvor náprav je s hodnotou 2565 mm spíše podprůměrný. Samozřejmostí je podvozek nastavitelný pro silniční provoz či závodní tratě. Manuální převodovka se šesti stupni pochází od Porsche, převodové poměry si může zákazník upravit. Na přání je k dispozici sekvenční převodovka. Zajímavostí je možnost zástavby alternativního pohonu na LPG.
Na výběr je ze dvou motorů V8 konstrukce GM uložených uprostřed. Menší šestilitrový disponuje výkonem 450 k při 5800 ot./min. a točivým momentem 560 Nm při 4600 ot./min., o litr větší agregát přidává sto koní a 45 Nm. Benzin se tankuje do dvou nádrží po 40 litrech objemu. O dobrou trakci se stará samosvorný diferenciál s variabilní svorností od 45 – 85 %. Odpružení dodal specialista KW, vysokovýkonnou brzdovou soustavu s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu pak společnost MOV‘ IT.
V interiéru se nachází směsice materiálů, jakými jsou alcantara či kůže, posádka sedí v anatomockých skořepinách, o provozním stavu informují sportovní instrumenty.
Foto: CCG Automobile