Profesní kariéru amerického podnikatele Erretta Lobana Corda (1894 – 1974) lemovala řada obchodních neúspěchů a krachů. Z prodavače automobilů se nicméně dokázal vypracovat až na jednoho z největších automobilových předválečných producentů v USA.
V roce 1924 se mu v pouhých třiceti letech podařilo získat kontrolu nad skomírající automobilkou Auburn Automobile Company. Tu brzy postavil na nohy a během dvou let dokázal odkoupit i automobilku Duesenberg.
Vozy Cord se vyznačovaly použitím vyspělých technologií a pokrokovým designem. Některá řešení použitá v Cordových automobilech, jako například pohon předních kol (poprvé v modelu L-29) či zatahovací světlomety na kličku (modely 810 a 812) se během několika let stala v automobilové výrobě běžnými.
Cord měl tu smůlu, že jeho vozy předběhly dobu a zároveň přišly na trh v nevhodnou dobu, kterou poznamenal krach na newyorské burze a následná celosvětová krize. Cordovo průmyslové impérium, zahrnující mimo jiné společnosti Auburn, Cord, Lycoming a Checker zkrachovalo v roce 1937. Cord se posléze věnoval obchodu s nemovitostmi v Kalifornii.
Celkem vzniklo přibližně 4400 ks modelu L-29 a okolo 3000 automobilů řady 810/812.
Vyráběné modely
- Cord L-29 (1929 – 1932)
– první americký vůz s pohonem předních kol, postavený s využitím
komponentů značky Auburn a za pomoci know-how a patentů
závodníka Harryho Millera, který měl zkušenosti se stavbou aut
s předním pohonem
– poháněn řadovým osmiválcem Lycoming 4,934 l o výkonu 125 k,
který byl na těžký automobil příliš slabý‘
– třístupňová převodovka
– vyráběn ve verzích sedan, cabriolet, phaeton a brougham
– cenou mezi 3095 a 3295 USD se vyrovnal vozům značek Cadillac,
Packard a Chrysler Imperial
– vyrobeno cca 4400 ks
- Cord 810 (1936)
– vůz mimořádného designu z pera designéra Gordona Buehriga
– pohon předních kol, nezávislé zavěšení předních kol
– vidlicový osmiválec Lycoming V8 s rozvodem SV
– vyráběn jako čtyřdveřový sedan, phaeton či convertible coupe,
vždy s rozvorem 125 palců
– přes svůj nesporný půvab si jeho rychlý vývoj vybral daň v podobě
nálepky problémového vozu
– vyrobeno 1600 ks, ale prodáno bylo pouze 1100 ks, ostatní byly upraveny
na model 812 a prodány jako modelový rok 1937
- Cord 812 (1937)
– upravený model 810, motor Lycoming V8 s rozvodem SV posílen
kompresorem Switzer-Cummins (výkon 170, resp. později 195 k)
– chromované výfukové potrubí, vycházející po stranách motorového
krytu
– rozvor prodloužený na 132 palců
– max. 150 km/h, spotřeba 16 l /100 km