Prostřednictvím automobilky Dacia nabídla mateřská automobilka Renault levný a solidně postavený automobil, který se nezalekne ani náročnějšího terénu.
Koncept levného SUV Duster navazuje na podobně pojaté automobily řady Logan / Sandero, se kterými slaví rumunská automobilka úspěchy i na náročnějších trzích. Receptem na dobrou prodejnost je zejména použití osvědčených komponentů z ostatních automobilů aliance Renault / Nissan.
Při pohledu pod kapotu na vás vykoukne agregát se štítkem Renault, z francouzské kuchyně pocházejí i ostatní zásadní komponenty vozu jako například brzdy, nádržky provozních kapalin, paraboly předních světel, pedálová skupina, volant, budíky, ovládací páčky pod volantem a mnoho dalších součástek, které běžný řidič nikdy neuvidí.
Systém pohonu všech čtyř kol dodal Nissan, který jej používal u modelu XTrail. Jednoduchost konstrukce je i předností vozu, například přední paraboly postrádají nastavující elektromotorky a ovládají se pomocí prakticky nezničitelných lanek v bovdenech.
Interiéru automobilu vévodí jednoduchá přístrojová deska z tvrdých plastů, která ovšem nikde nevrže a dobře se udržuje. Přední sedadla jsou středně tvrdá, pohodlná a vyhoví i rozměrnějším postavám. Volant byl v testované variantě obšitý kůží, která byla v místě „normovaného“ úchopu dokonce perforována. Na středním panelu jsou umístěny archaicky působící ovladače elektrického stahování předních oken. Chod tlačítek je nicméně citlivý a poměrně dobře se výkon elektromotorků dávkuje. Řadicí páka šestistupňové převodovky má delší dráhy, ve kterých se ale pohybuje celkem přesně. Jednička je kratší než u běžného automobilu, neboť v Dusteru supluje roli terénní redukce. Auto se z klidu běžně rozjede na dvojku. Řízení běžného uživatele nezklame ani nenadchne, charakteristika posilovače víceméně odpovídá poslání a ceně vozu.
Motor má vzhledem k hmotnosti automobilu poměrně hodně práce, letité benzinové šestnáctistovce chybí točivý moment a pro lepší dynamiku je třeba ji více vytáčet. To už je ovšem na úkor hluku v kabině i spotřeby paliva, která se během krátkého testu pohybovala okolo osmi litrů naturalu. Typickému kupci této verze nicméně bude agregát Renault vyhovovat, udržování povolených limitů není při časté práci s řadicí pákou problémem. Při rychlosti 130 km/h motor točí na šestku poměrně vysokých 4000 ot./min., zpomalení na stovku znamená o tisícovku otáček méně.
Dacia Duster sice cenou míří k méně movitým zákazníkům, touhu po rodinném SUV ovšem vyplní plnohodnotně. Koncepčně starší technika zlobit nebude, ale zase nikterak nenadchne. Nelichotivý výsledek crashtestu organizace Euro NCAP ovlivnila hlavně absence nejmodernějších bezpečnostních prvků a výsledek simulované srážky s chodcem, jinak Duster nabídne průměrou míru bezpečnosti posádky. Pokud chcete čtyřkolku, netrpíte předsudky k východní automobilce a oželíte nejmodernější techniku, běžte se podívat do nejbližšího showroomu Dacie.