Americkou automobilku Duesenberg založili v roce 1913 v Iowě bratři Fred a August Duesenbergové. Oficiální název automobilky, vyrábějící sportovní vozy zněl Duesenberg Automobile & Motors Company, Inc. Oba bratři se narodili v Německu a oba byli samoukové, kteří postavili mnoho experimentálních automobilů. Vozy značky Duesenberg byly ručně vyráběné a patřily mezi nejlepší značky své doby.
Ruku v ruce s dobrou pověstí těchto vozů se záhy dostavily i úspěchy na sportovních tratích. V roce 1914 dojel Eddie Rickenbacker za volantem Dusenbergu na 10. místě v legendárním závodě 500 mil Indianapolis, přičemž automobily z Iowy v tomto závodě triumfovaly v letech 1924, 1925 a 1927. V roce 1921 zvítězil Duesenberg řízený Jimmym Murphym v GP Francie na okruhu v Le Mans. Bratři Duesenbergové sice platili za kvalitní inženýry, ovšem v obchodě se jim nedařilo se svým pokrokovým modelem A prorazit a jejich společnost v roce 1922 bohužel zkrachovala.
Tři roky po krachu koupil spolenost Duesenberg Automobile & Motors Company, Inc. Errett Lobban Cord, vlastník automobilek Cord Automobile a Auburn Automobile. Svou roli sehrály konstruktérské schopnosti Duesenbergových, přičemž Cord chtěl z jejich automobilky vytvořit výrobce luxusních vozů. Fred Duesenberg pro něj zkonstruoval Model J, poprvé představený na New York Car Show 1928. V nepřeplňované variantě vyvinul jeho řadový osmiválec DOHC výkon 265 k a udělil vozu max. rychlost 192 km/h. Interiér a karosérie každého vozu Model J byly vyráběny na zakázku dle specifikace budoucího majitele. Karosérie dodávaly nejlepší americké a evropské karosárny a hotové vozy patřily mezi nejkrásnější výtvory na světě.
V roce 1932 byl do výroby zaveden přeplňovaný model Duesenberg SJ s motorem o výkonu 320 k. Ten vozu uděloval maximální rychlost 216 km/h. Duesenbergy se záhy staly jedny z nejlepších amerických automobilů, mezi jejich majitele patřil například herec Clark Gable či Vévoda z Windsoru. V roce 1937 automobilka Duesenberg zavřela po pádu Cordova impéria své brány. Ze 481 automobilů Modelů J a SJ vyrobených mezi lety 1928-1937 jich doposud existuje 384. V dnešní době se vozy Duesenberg prodávají na aukcích za zhruba 2 milióny USD.