S mým vozem Kia Rio 1.4 16V Samba mám za tři roky najeto téměř 100 000 km, konkrétně 97 000 km. Za celou dobu mě prakticky v ničem nezklamala.
Rio je klasickým malým hatchbackem, který v Česku dokáže suplovat roli rodinného auta. Pětidveřová karoserie nabídne dostatek prostoru dvěma dospělým, dozadu je lepší posadit děti, ale dospělí konfekčních postav se sem také vejdou. Kufr je spíše menší, nenáročným uživatelům ale vyhoví.
Přední sedadla nabídnou dostatek prostoru i silnějším postavám, mají tvrdší výplně a sedadlo řidiče je dokonce vybaveno malou loketní opěrkou. Ve výbavě jsou mimo jiné přední airbagy, posilovač řízení, ABS, manuální klimatizace, el. ovládání všech oken a zpětných zrcátek, autorádio s MP3, kožený volant nebo centrální zamykání.
Podvozek používá tvrdší odpružení, ale nabídne celkem slušný komfort. Při jízdě ruší poněkud hůře odhlučněné podběhy, což je markantní zejména v zimě, když se na silnicích objeví inertní materiály. Automobil má kotoučové brzy na všech čtyřech kolech a brzdný účinek je celkem rázný. Řízení je trochu přeposilované a ve středové poloze postrádá zpětnou vazbu.
Při rozjezdu pomáhá měkce jdoucí spojka, která zabírá v horní polovině chodu pedálu. Řazení je přesné, s trochu delšími drahami. Občas ale jde hůře zařadit zpátečka, která se řadí pomocí pojistného kroužku pod hlavicí. Motor má výkon 97 k, je šestnáctiventilové konstrukce a v otáčkách má krásný ostrý zvuk. S chutí atakuje hranici 6500 ot./min., kdy zasáhne omezovač. Při běžném provozu je dobře odhlučněn a nárokuje si kolem šesti litrů benzinu. Při dynamické jízdě se běžně spokojí se sedmi litry, což je vynikající hodnota.
RE:KIA Rio 1,4 16V 71 kW | autoencyklopedie.cz Валок VogelNoot Курган