Britskou automobilku Lagonda založil v roce 1906 Američan Wilbur Gunn v Stainesu, hrabství Middlesex. Firmu pojmenoval po řece, tekoucí nedaleko svého rodného Springfieldu v USA. Gunn původně vyráběl motocykly, s nimiž dosáhl pozoruhodných výsledků a dokázal mimo jiné zvítězit v závodě Londýn-Edinburgh. V roce 1907 vyrobil svůj první automobil Torpedo 20 HP. S tím se v roce 1910 zúčastnil závodu Moskva – St. Petersburg, ve kterém triumfoval. To mu otevřelo cestu na ruský trh, kam své vozy exportoval až do roku 1914. Dalším vozem z předválečné éry byl malý model 11.1 HP se čtyřválcem o objemu 1000 ccm a pevným monokokem.
Na konci války dostal model 11.1 větší motor 1,4 l a další inovace 11.9 přinesla standardní elektrické osvětlení. Předělaná verze 12 se vyráběla od roku 1923 do roku 1926. V roce 1925 byl představen první sportovní model automobilky, typ 14/60 s dvou vačkovým motorem o objemu 1954 cm3 a půlkulatými spalovacími motory. Jeho tvůrcem byl Arthur Davidson, který přišel z automobilky Lea-Francis. V roce 1927 se představil inovovaný model 2 litre Speed, u nějž automobilka nabízela od roku 1930 i přeplňování. Prodloužená verze stejného šasi nesla označení 16/65 a poháněl ji šestiválec o objemu 2,4 litru. Poslední model dvacátých let se jmenoval 3 litre a využíval šestiválec o objemu 2931 cm3. V roce 1933 objem tohoto motoru vzrostl na 3181 cm3 a byl alternativně nabízen se složitou osmistupňovou převodovkou Maybach. Další model, uvedený v roce 1933, byl 16-80, poháněný dvoulitrovým motorem Crossley. V následujícím roce uvedla Lagonda nový malý model Rapier s motorem o objemu 1187 cm3. Nabízela jej do roku 1935, do roku 1938 ale jeho výroba pokračovala u firmy Rapier Cars v Londýně. Na druhé straně modelové palety britské automobilky stál vůz M45, osazený čtyřapůllitrovým šestiválcem Meadows. M45R Rapide, vyladěná verze tohoto automobilu se zkráceným šasi, zvítězila v roce 1935 ve slavném závodě v Le Mans.
Ve stejném roce byla finančně slabá automobilka odkoupena Alanem Goodem, jehož dvorním designérem a kontruktérem byl Walter Owen Bentley. Čtyřapůllitrový model se přejmenoval na LG45 resp. LG45R Rapide. LG45 se nabízel ve třech stupních výkonu jako Sanction 1, 2 a 3. Bentleyeho mistrovským kouskem byl motor V12, představený v roce 1937. Jeho objem byl 4480 cm3, disponoval stádem 180 k, točil 5000 otáček za minutu a na nejvyšší převodový stupeň dovoloval jízdu rychlostí od 7 do 105 mil/h. V roce 1938 přichází na trh vůz LG6 s nezávislým odpružením torzní tyčí vpředu a hydraulickými brzdami.
Po těžkých dobách druhé světové války dolehly na automobilku finanční problémy a v roce 1947 ji odkoupil britský multimilionář David Brown a firmu sloučil s automobilkou Aston Martin, kterou rovněž vlastnil. Obnovenou výrobu zahájil v roce 1948 posledním modelem W.O. Bentleye 2,6 l s novým šasi a plně nezávislým odpružením. Jeho dvou vačkový řadový šestiválec o objemu 2580 cm3 se stal základem pro poválečné motory Aston Martin. V roce 1953 byl převrtán na tři litry a na trhu se udržel až do roku 1958.
Nový model Rapide se objevil po čtyřleté pauze v roce 1961, měl hliníkové šasi a motor o objemu 3995 cm3, který jej dokázal rozjet až na rychlost 125 mil/h. Prakticky se jednalo o upravený čtyřdveřový model Aston Martin DB4.V této době se společnost Aston Martin – Lagonda přestěhovala do Newportu. Model Rapide vydržel v nabídce automobilky po dobu čtyř let. První náznak nového typu se objevil ve studii z roku 1971, osobního automobilu Davida Browna, čtyřdvéřového sedanu Aston Martin DBSVB s logem automobilky Lagonda.
V roce 1972 prodal Brown firmu společnosti Company Developments Ltd., vlastněnou Williamem Wilsonem. Nový vlastník ukončil výrobu šestiválcových modelů a v roce 1974 představil produkční model Lagonda V8. Do června 1976 ale vzniklo pouze 7 vozů. Na jaře roku 1975 koupila automobilku skupina podnikatelů, vedených Peterem Spraguem a Georgem Mindenem. Pod jejich vedením vznikla druhá generace Lagondy V8, představená na říjnové London Motor Show 1976. Jednalo se o neobyčejný vůz, vybavený množstvím elektroniky. Ve výrobě zůstal až do roku 1990 a oblíben byl zvláště mezi arabskými šejky. Od roku 1990 vzniklo pouze šest Lagond modelu Virage a všechny vozy byly exportovány. Na Ženevském autosalónu 1993 představil Aston Martin koncept Lagonda Vignale. V nadcházejícím roce vznikla hrstka sedanů Lagonda, vzešlých z modelu Aston Martin Virage.
V roce 2008 Aston Martin oznámil, že vytáhne ze šuplíku svou značku Lagonda a u příležitosti jejího stého výročí ji v roce 2009 v segmentu luxusních sedanů oživí. Na autosalónu v Ženevě v roce 2009 představil svůj mohutný koncept nezvyklých tvarů s názvem Lagonda Concept.
Lagonda