Německou společnost Lotec založil v roce 1962 bývalý automobilový závodník Kurt Lotterschmid. Zpočátku se věnoval stavbě a úpravám závodních vozů, se kterými získal řadu vavřínů. Nejznámějším automobilem vlastní konstrukce je model Sirius.
V roce 1971 představil Lotec závodní dvoumístný vůz vlastní konstrukce. V letech 1979 a 1980 se s ním Lotec stal vítězem tzv. Intersérie.
V roce 1990 německý specialista dokončil prototyp sportovního vozu C1000, o rok později pak luxusní limuzínu Ambassadeur a sportovní TT 1000.
C1000 bylo dvoumístné kupé s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Motor Mercedes V8 biturbo, výkon 850 k při 6200 ot./min. Točivý moment 980 Nm při 3800 ot./min. Maximální rychlost 374 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s. Pětistupňová převodovka Hewland. Vnější rozměry 4300 x 2000 x 1150 mm, hmotnost 1080 kg.
V případě projektu Ambassadeur se jednalo o zakázkovou stavbu luxusní limuzíny pro ředitele jedné tokijské banky. Postaven byl na základech Mercedes-Benzu W126. Karoserie dostala úpravy v nostalgickém stylu, motor dvojité přeplňování a výkon 550 k. Interiér byl kompletně čalouněn kůží Conolly. Vnitřní výbava zahrnovala telefon, fax, televizi s videem a novou přístrojovou desku.
Lotec TT 1000 bylo dvoumístné kupé postavené na základech upraveného Ferrari Testarossa. Stejně jako italský originál měl plochý dvanáctiválec boxer, objem 4996 cm3. Přeplňování dvojicí turbodmychadel, výkon 780 k při 6400 ot./min.,max. točivý moment 920 Nm při 5300 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 s., max. rychlost 355 km/h.
Lotec Sirius byl ve fázi prototypu představen v roce 2000. Jedná se o dvoumístný supersportovní vůz s rámem z chrom molybdenových trubek a karbonovými panely. Jeho srdcem je uprostřed uložený benzinový V12 Mercedes-Benz o objemu 5987 cm3. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel KKK dosahuje max. výkonu 1000 resp. 1200 k při 6300 ot./min. Nejvyšší točivý moment dosahuje hodnot 1100 resp. 1320 Nm při 3400 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h je záležitostí 3,8 s, dvojnásobná hodnota je dosažena za 7,8 s. Maximální rychlost se dle převodů blíží 400 km/h. Pohon zadních kol prostřednictvím šestistupňové převodovky a samosvorného diferenciálu.
Foto: Lotec