Ruská společnost Marussia Motors se chce prosadit na poli supersportů. Image značky má pomoci i angažmá ve formuli 1.
Firmu založili v roce 2007 bývalý závodník Nikolaj Fomenko, známý ruský stratég Efim Ostrovský a podnikatel Andrej Cheglakov. Rusko se díky divokému kapitalismu stává zemí neomezených možností. V zemi rychle roste počet dolarových milionářů a tato klientela požaduje výjimečné zboží. Takové jim chce nabídnout moskevský malovýrobce. V roce 2008 byl v ruském hlavním městě představen historicky první ruský supersport s motorem uloženým napříč před zadní nápravou – Marussia B1. Na podzim 2009 byl na autosalonu ve Frankfurtu odhalen druhý model firmy – Marussia B2. Od 10.9.2010 otevřela firma svůj první vlastní showroom v Moskvě.
V roce 2010 se Marussia Motors rozhodla investovat do marketingu F1 a kapitálově vstoupila do týmu Virgin Racing Sira Richarda Bransona. Marussia zakoupila kontrolní balík akcií a od roku 2011 nese stáj název Marussia Virgin F1.
Vyráběné modely:
- Marussia B1
– naplánována limitovaná edice 2999 ks
– dvoumístné kupé s motorem uprostřed,
– konstrukce počítačovou metodou CFD
– struktura semi-monocoque
– motor Marussia – Cosworth 2.8 V6 Turbo, výkon 360 nebo 420 k
– toč. moment 520/600 Nm při 4000 ot. / min
– pohon zadních kol
– šestistupňová automatická převodovka
– zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s (360 k) resp. 3,8 s (420 k)
– max. rychlost přes 250 km/h
– hmotnost 1100 kg
– nezávislé odpružení vzpěrami pushrod vpředu i vzadu
– rozměry (d x š x v): 4635 x 2000 x 1100 mm
– pneumatiky 245/35/20 (vpředu) a 285/35/20 (vzadu)
– ventilované brzd. kotouče, čtyřpístkové třmeny
- Marussia B2
– evoluce řady B1
– shodný základ šasi a pohonné jednotky s modelem B1
– odlišný systém odklápění dveří
– změny v interiéru
– motor Marussia – Cosworth 2.8 V6 Turbo, výkon 360 nebo 420 k
– toč. moment 520/600 Nm při 4000 ot. / min
– pohon zadních kol
– šestistupňová automatická převodovka
– zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s (360 k) resp. 3,8 s (420 k)
– max. rychlost přes 250 km/h
– hmotnost 1100 kg
– nezávislé odpružení vzpěrami pushrod vpředu i vzadu
– rozměry (d x š x v): 4635 x 2000 x 1100 mm
– pneumatiky 245/35/20 (vpředu) a 285/35/20 (vzadu)
– ventilované brzd. kotouče, čtyřpístkové třmeny
– cena okolo 100 000 eur